Wednesday, October 3, 2007

Varför skriver jag blogg?

Största svenska nyheten under vår bortovaro var Alex Schulmans avhopp från bloggen. I alla medier, stort uppslaget, anmärkningsvärt egentligen. Detta bloggfenomen, alter ego som tar över... spekulationer och mest inom media självt. Varför skriver jag blogg? De som väntar på avslöjanden eller privata detaljer blir i så fall besvikna, det är inte därför jag skriver. Inte heller för att göra litterära inslag, eller välavvägda formuleringar som tar alltmera tid av dagen att fundera ut. Jag vill helt enkelt bara göra enkla kommentarer utifrån min yrkesroll som VD på Svensk Form, intryck, anteckningar och information. Skittråkigt helt enkelt! Men förhoppningsvis till nytta för designfamiljen. Och det får bli kort och opretentiöst, annars får det för stor plats.

No comments:

Post a Comment