Thursday, April 17, 2008

För stort för sitt eget bästa

Milanomässan har växt över alla bredder! Visst, storslaget och stimulerande när man väl kommer in och ser något, men det är groteskt mycket folk överallt. Kö till allt. Det går knappt att komma in på mässan, att få en tunnelbanebiljett, och ännu värre att komma ifrån mässan. Att gå på alla ståtliga kvällsinvigningar, även om man har inbjudan, är nästan omöjligt. Kö för fest, kö för kaffe..... Många av de internationella designvänner jag träffat struntar att gå på mässan överhuvudtaget, de går bara på evenemangen i staden och stannar i Milano. Igår strålande sol och vi passade på att se några showrooms och installationer i stan - mycket att rapportera om. Idag ut och svepte igenom de svenska företagsmontrarna och känner mig STOLT! De gör ett fantastiskt jobb och imponerar med en så pass strong närvaro och gott självförtroende. En dag kvar, hur ska jag hinna allt? Nu har jag suttit och jobbat på hotellrummet en stund och ska kasta mig ut i regnet och leka partypingla. Har massor av bilder och rapporter som jag återkommer med i helgen!

No comments:

Post a Comment