Saturday, April 25, 2009

På väg hem från Milano

Sista minuterna, innan det för min del är dags att packa ihop och åka hem. Skulle egentligen ha åkt på måndag, men tidigarelade hemresan, eftersom vi inte har någon avslutningsfest som ursprungligen planerats. Vi har haft fullt ös varje dag. Tyvärr stals min kamera i förrgår, så det blir inte lika bildrikt. har försökt kompensera med mobiltelefon, som jag får tanka ur när jag kommer hem. En hel del föremål fick fötter inne i utställningen, någon blev av med en dator, en bok försvann och några försökte springa iväg med Toniums pace maker. Trots ständig bevakning.

Upplyftande att besöka de svenska företagen ute på mässan. Alla nöjda. Betydligt lugnare i år vad folkmängden beträffar. Färre men bra, enligt vad alla sade. När jag kom in till Källemo till exempel, bara på fem minuter kom ett israeliskt designcenter och beställde 4 Mats Theseliusfåtöljer och sekunden efteråt fick jag hjälpa med översättning när ett par från franska rivieran inte kunde motstå Cut and Paste-stolen och ville köpa den vad den än kostade... Och de andra var nöjda också Swedese, Offecct, Blå Station, Karl Andersson, Lammhults.

Men, som sagt, jag återkommer när jag landat i Sverige och får fram lite mera bildmaterial.

No comments:

Post a Comment