Tuesday, September 15, 2009

VÄLKOMNA TILL PECHA KUCHA PÅ BERNS 17 SEPTEMBER

Kära vänner, missa inte vår nästa PechaKucha på Berns i Stockholm nu på torsdag den 17 september. Vi börjar prick 20.20 som vanligt med presentationerna som bygger på formatet att var och en får visa 20 bilder och varje bild under 20 sekunder. Dvs 6 minuter och 40 sekunder i rampljuset. PechaKucha Formatet är så populärt och passar bra i vår samtid, det har spritt sig till 220 städer runtom i världen. I Sverige har Svensk Forms regionalföreningar anammat konceptet och kör nu i Göteborg, Kalmar, Umeå, Norrköping och snart i Västernorrland och Dalarna. Heja, heja

Talare på torsdag:
André Heinz miljöexpert och grundare av Sustaninable Technology Funds
Ronald Jones professor från Konstfack som kommer att berätta om ny hjärnforskning
Staffan Bengtsson FORMs chefredaktör som alltid överraskar
Jakob Edman berättar om konceptet med svensk-japanskt kulturutbyte BunkaFunk
Lotten Bergman, radiopratare från P4
Anders Sjöstedt, chef för upplevelseindustrin
Anna Maria Bernitz, konst- och kulturintresserad handläggare på Svenska institutet
Lina Huring & Maria Johansson - nya för mig, blir spännande
Själv kommer jag att berätta lite om vad som händer på Swedish Style i Tokyo i år när vi firar 10-årsjubileum. Annars kanske jag berättar lite från min Greklandsresa. Är fortfarande i Athen, sitter just nu på svenska ambassaden och utnyttjar internet. I morgon Designseminarium med en rad talare från Sverige och Grekland som jag ska moderera. Intresset enormt. Ambassaden och Evgenides foundation har verkligen gjort ett föredömligt förarbete.

No comments:

Post a Comment