Thursday, November 6, 2008

Datorkrångel fortfarande - bilder kommer i helgen

Att skaffa ny dator är lika jobbigt som att skaffa ny mobiltelefon. Innan man lärt sig allt nytt. Min gamla dator kraschade, så jag hade inget val, så jag har nu bytt PC. Men den nya arbetar utifrån Windows Vista och Windows mail. Båda lika besvärliga att hantera. Jag lyckas heller inte ännu lägga upp bilder på bloggen, förargligt, när jag har så mycket att berätta om från veckan med Swedish Style in Tokyo och direkt efter hemkomsten vidare till Göteborg för utdelningen av Torsten & Wanja Söderbergs pris på Röhsska Museet den 4 november, som välförtjänt gick till isländska Steinunn Sigurdadottir. Igår hade vi prisutdelning på Svensk Form av Rusta Design Award. Välbesökt fest och lyckliga vinnare från Konstfack och HDK, som nu förhoppningsvis får se sina alster omsatta i massproduktion. En dröm i uppfyllelse, dessutom arvode och royalty. Schyssta villkor. I helgen ska jag ta en teknisk djupdykning och hoppas kunna leverera massor med visuella berättelser till er.

No comments:

Post a Comment