Fick just mail från vår samarbetspartner Mats Wikbom, kulturråd vid House of Sweden, svenska ambassaden i Washington, som var på väg till presidentinstallationen och skrev att "Hela staden vibrerar av HOPE!" Allt handlar om Obama dessa dagar, så många förväntningar. En annan trevlig kontakt, John Mellqvist, som driver företaget JohnLook som gör visitkort och jobbar med grafiska identiteter, har också hakat på trenden och gjort ett visitkort utifrån Obamas speciella typsnitt: "Aldrig har ett typsnitt fått så stor uppmärksamhet under en presidentvalskampanj som den senaste i USA. Barack Obamas slagkraftiga kampanj utformades i typsnittet Gotham, ritat för magasinet GQ 2001. Samma typsnitt används även i exempelvis modedesignern Marc Jacobs logotyp. (Vilket gjorde hans T-shirt-kampanj för Obama inför valet extra effektiv).
Nu har JohnLook skapat ett visitkort med detta typsnitt som vem som helst kan bära under looken ”Look for Change”.
Fru Forms nya blog - New Blog 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
This comment has been removed by the author.
ReplyDeleteDetta typsnitt används även på Åsa Jungnelius hemsida!
ReplyDelete