Sunday, September 2, 2007


Jag är säkert lite partisk och förhandspositiv, eftersom jag älskar Brasilien, efter att ha bott några av våra bästa år där. Det var Claudio Martins, brasiliansk möbelformgivare som bor i Stockholm, som sökte upp mig för ett par år sedan för att berätta om Casa Cor, och hur man ville ta det till Sverige. Vi tittade på Telefonplan och annat…. Sedan har jag inte hört något förrän jag fick veta att Lottie Ander, fd chefredaktör på Sköna Hem, tagit över ledningen. Jag var lite skeptisk till att svenskar skulle vilja anamma uprprungskonceptet, dvs att inspirera folk till att styla sina hem, använda sig av de arkitekter som ställer ut för det egna hemmet osv. Men vem vet om vi kanske drivs till nya beteendemönster med alla inredningsprogram och stylister på TV.

No comments:

Post a Comment