Friday, April 10, 2009

Jobb i annan miljö

I dag är det långfredag, sitter på landet och jobbar. Minns när jag var liten och man inte fick göra någonting på långfredag, så oändligt lång den var. Önskar den kunde vara det idag också, med allt jobb som måste bli klart. I dag ska jag bland annat skriva om min krönika för FORM eftersom utgivningstiden förskjutits något, och jag vill hinna skriva om Kulturutredningens obegripliga förslag, som Svensk Form som en av 390 remissinstanser ska svara på. I ottan på söndagmorgon åker jag till Tokyo för att förbereda för Swedish Style in Tokyos 10-årsjubileum i höst, där vi bland annat ska visa UNG. Skönt hursomhelst att sitta på landet och jobba, känns som semester, att lyfta blicken från datorn ibland och titta ut över blåsippor och islossning. Idag kommer all is att smälta.

2 comments:

  1. Vill bara säga att jag tycker det är fantastiskt roligt att läsa dina inlägg och att det finns en blogg från Vd för Svensk Form, keep up the good work!/ Yvonne Karlsson

    ReplyDelete